אי אפשר להאשים ילדים באהדת מותגים מוגזמת כאשר גם אנו, המבוגרים, הולכים שולל, פעמים רבות, אחר מה שמפורסם, שפופולארי ושאנו יודעים שיש לאחרים. אהבת המוכר והידוע היא נורמאלית ולכן אין פלא כי מותגי ילדים הם כוח כלכלי משמעותי ולהפוך להיות מותג מוביל היא משאת נפשן של פירמות רבות, גדולות כקטנות, המשקיעות הון לא מועט ביצירת כלי מיטה, מצעים, ריהוט ואופנה ברוח מותגי ילדים פופולאריים ומעודכנים.
אפשר למצוא מותגי ילדים בכל פינה ובכל מוצר הקיים בשוק, בין אם מדובר על אלמנטים הזויים כמו בגדים תחתונים ושקיות אוכל מתכלות, הנזרקות לפח רגע לאחר שמסיימים להשתמש בהן, ובין אם מדובר על פריטים משמעותיים ובעלי חשיבות רבה כמו מצעים וכלי מיטה, תיקי גב לבית הספר ומגבות למקלחת. המשמעות הכלכלית של רכישת מוצר השייך לקטגוריית מותגי ילדים היא רבה ולנו, כבני דור שגדלו על מחברות דפרון חומות או על חולצות סופרמן פשוטות, קשה לפעמים להבין מדוע עצם האזכור של תוכנית הטלוויזיה, צילום פניו של כוכב הילדים או לוגו קבוצת הכדורגל האהודה גורמים לכזו עליית מחירים ולכזו התרגשות בקרב הזאטוטים שנדמה שלא עברו יומיים מהרגע שבו למדו ללכת ולדבר בכוחות עצמם וכבר מתעקשים לישון על מצעי ספיידרמן, ברבי או קבוצת הפאר של ברצלונה.
למי שממש מתעקש לשמור על שפיות כלכלית אך עדיין לנסות ולשמור על שלום בית עם הילדים ולספק להם מותגי ילדים שהם כה רוצים, אפשר להמליץ על עריכת סקר שוק והשוואת מחירים בין שלל החנויות, הרשתות והאתרים ברשת, מעטים מאוד המוצרים שלגביהם יש מחיר אחיד ובעקבות התחרות והרצון להשביע את רצון הלקוחות, מקומות רבים מציעים את אותם מותגי ילדים פופולאריים ומבוקשים בהנחות משמעותיות לעומת מקומות אחרים.
לסיכום, אי אפשר להילחם בתופעות כמו מיתוג, פרסום ושיווק, וככל שקהל היעד הוא צעיר יותר, כך האפשרות לתפוס אותו ולהפוך אותו לקהל נאמן היא גדולה יותר, והמפרסמים מודעים לכך. מה שאנו יכולים לעשות, כמבוגרים וכהורים, הוא לנסות ולהציב גבולות ועדיין לאפשר לילדים להרגיש חלק מהתרבות באלמנטים מסוימים, ובינינו, למי אין צעיף של ברצלונה בארון??